RodzyN
KLUBOWICZE
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: !!!CzyŻowice!!!
|
Wysłany: Śro 22:21, 28 Mar 2007 Temat postu: Cylindry |
|
Jeśli chcemy rozmawiać o tuningu cylindra należy zacząć od ich poznania ich budowy, materiałów używanych do produkcji oraz czym różnią się tuningowe w stosunku do fabrycznych. Cylinder nowoczesnego silnika dwusuwowego to skomplikowany odlew z szeregiem kanałów i tzw. okien na gładzi cylindra, którymi następuje jego napełnianie i opróżnianie. Ich kształt, przebieg, kąt wejścia i wylotu oraz wysokość usytuowania względem chwilowego położenia tłoka, mają zapewnić prawidłową pracę i jak najbardziej optymalny proces spalania. One decydują ile mieszanki, w które miejsce w komorze sprężania w pierwszej kolejności zostanie wtłoczone, a z drugiej strony zaś kiedy i jak szybko ma nastąpić wydech spalin - to swoisty rozrząd z silnika czterosuwowego tyle że dużo prostszy w budowie.
* TEKST ŚCIAGNIETY ZE STONY [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|